خلاصه کتاب یهودیان و سرمایه داری مدرن
بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
خلاصه کتاب یهودیان و سرمایه داری مدرن
جمعه 20 آذر 1394 ساعت 21:24 | بازدید : 906 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 

است که با توسعه سرمایه داری تضادی ندارد. در دین یهود نظام اعتقادات جزمی جایی ندارد و سرشت دین یهود دارای ویژگی بارز فقدان نظم است (ص213). به علت روشن فکری سطحی در میان یهودیان می توان تعصب را دست در دست تردید به همه ی اصول دین مشاهده کرد (ص280). و قدرت انطباق یهودیان (ص281) ویژگی ای است که آنها را در تجارت با همه جهان موفق کرده است.
یهودیان در تاریخ منزوی بودند و غیر یهودی را هم نمی پذیرفتند. لزوم رازداری وخودبرتربینی عامل غریبی وبیگانگی یهود بود(ص249و248). آنها معتقدند از یک غریبه می توانید ربا بگیرید ولی از یک اسراییلی نه (ص259). معامله با غریبه ها بری از هرگونه مسئولیت اخلاقی بود (ص255). در مورد معاملات با غیر یهودیها سیستم قیمت عادلانه وجود نداشت وبراساس نیاز روز ونرخ بازار قیمت تعیین می شد (ص257).

نویسنده تعبیر جالبی از یهودی دارد: دربیابان محدودیت های فعالیت اقتصادی وجود ندارد وبیابان نشین (یهودی سرگردان) رامی توان موجد سرمایه داری نامید، در شبان ها اندیشه ی سود وبهره مثل «چندین برابر شدن گله ظرف چند سال» ریشه می گیرد.(ص349).
در تجارت قدیم کندی و رخوت وجود داشت (ص139). اما یهودیان به سرعت سرمایه جمع می کردند و بسیاری اصول که امروز دیگر عادی هستند را آنها به جهان معرفی کردند. شعار و هدف یهودیان این بود: باید مشتری را به طرف خود کشاند، یهودیان مبدع نظام جلب مشتری بوده اند و لابد پدران تبلیغات امروزی هستند(ص153).
بازرگانان یهودی به سود کمتر قانع بودند ومی توانستند اجناس خود را ارزان تر بفروشند (ص162). قناعت به سود اندک وگردش مستمر سرمایه اندیشه تازه در تجارت شد در اینجا منفعت را سنت وعرف تعیین نمی کرد بلکه هر بازرگان به شخصه تعریف می کرد (ص164). یهودیان ابداع کننده تجارت زباله، نظام فروش قسطی (ص166)، تزیین کالاها (ص154)، تهیه و تدارک غذا هستند. در قدیم بازرگانان دربرج و بارو بودند و ازخطرات مصون می ماندند یا سرزمین های دور را تصرف می کردند وغنیمت می گرفتند اما امروزه با محاسبه وچک چانه وبا ابداع شیوه های جدید،کشف عرصه های جدید،فتح مشکلات با ریسک و پذیرش شیوه های جدید و سازمان دهی نیروها وشرایط کار انجام می شود. (ص185-173).
 
نویسنده در جای هم  چهار عامل موفقیت یهودیان را هم جمع بندی کرده است: 1.پراکندگی وآوارگی وحضور در مراکز مختلف اقتصادی و جلب اعتماد مردمان مختلف جهان وانتقال اطلاعات بین برادران دینی:همچون قطرات سرمایه های سیال 2.غریبه بودن وتمرکز بیشتر بر رفتار 3.شهروند درجه دو بودن 4.ثروت (ص199-187). و در جایی دیگر چهار ستون ویژگیهای یهودیان را نام می برد:روشنفکری، غایت باوری، انرژی وتحرک (ص279). و در جایی به توازی میان سرشت نا آرام بازار سهام و یهودیان (ص252) اشاره می کند.

یک ادعای مهم نویسنده این است که آمریکا با پول و حقایق علمی یهودیان کشف شد و می گوید حتی ادعا می کنند کریستف کلمب هم یهودی بوده است. او ضمن برسی نقش مهم یهودیان در رشد آمریکا (ص41تا45) می گوید اولین اروپایی که بر خاک آمریکا پا گذاشت یهودی بود و کشف آمریکا مقارن با بی خانمانی یهودیان در اسپانیاست (ص 33 تا 36)
به نظر ورنر سومبارت یهودیها کاملاً مدرن هستند(ص167) و این واقعیتی است که در رابطه یهودیان و سرمایه داری مدرن کاملاً آشکار است.
*
با سرنگونی پادشاه انگلیس توسط کرامول پیوریتان و قدرت گرفتن پیوریتانها و بازگشت یهودیان به انگلستان مبانی و شالوده های مسیحیت صهیونیستی بطور فوق العاده ای تحکیم شد،چرا که با قدرت گرفتن پیوریتانیسم در انگلیس و متعاقب آن آمریکا و شمال آتلانتیک،مطالعات توراتی گسترش یافته و توجه فوق العاده ای به زبان عبری نشان داده شد.وابستگی پیوریتانیسم به یهودیت به حدی بود که از تمامی مذاهب دیگر پروتستان در این رابطه پیشی گرفته بود و در عین حالی که مذهبی یهودی نبود،ولی صفت «جودایزر» را کسب کرده بود.

 



|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4


مطالب مرتبط با این پست






























می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 46
:: باردید دیروز : 355
:: بازدید هفته : 548
:: بازدید ماه : 1499
:: بازدید سال : 10399
:: بازدید کلی : 130940